Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż
Maj 31, 2017
Pozycjonowanie lokalne - telefon google Maps
Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej
Sierpień 21, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Zapewne wielu z was już zauważyło, że sieć internetowa niesie za sobą wiele perspektyw w dziedzinie promocji. Wygląda to na banał, ale w omawianym temacie znajdzie zastosowanie. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach rzecz niezbędna dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W tym wpisie zastanowimy się co to takiego marketing w internecie i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby zagłębić się w tematykę powiązaną z marketingiem internetowym, powtórzmy sobie wpierw co to jest sam marketing. Niemało osób utożsamia to z promocją danego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma nieść za sobą korzyści w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie najliczniejszej grupy Nabywców. Aby to miało miejsce, trzeba zatroszczyć się o wiele czynników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W czasie trwania procesu, nieodzowna jest systematyczna analiza zmian na rynku i odnoszenie się do potrzeb Odbiorców.

E-marketing – jak zacząć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała specyficzna branża marketingu – marketing w sieci, nazywany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Przedsiębiorcy i właściciele zakładów otwierają się na działania w sieci, żeby zaczerpnąć korzyści z atutów świata on-line i przekonać do siebie nowych Klientów. Marketing internetowy to zespół tych działań, które kojarzymy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich realizacji użyjemy sieci on-line. Jeżeli nasze metody będą dobrze funkcjonować, to wówczas rozpoznawalność naszej spółki w internecie stanowczo ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym odbiorem zostanie osiągnięty. Najważniejszym narzędziem, z którego będziemy korzystać w marketingu on-line będzie witryna www naszej firmy. Spośród najbardziej charakterystycznych różnic między marketingiem offline, a marketingiem on-line wskazujemy w pierwszej kolejności rolę Nabywcy. Nie jest ona w tym przypadku bierna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. przekazywanie stanowiska na temat naszego postępowania oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych działań, z którymi zetkniemy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogi
– emailing

Analizowaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, zaś poniżej skupimy uwagę na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dać dużo korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dyscyplina e-marketingu może być szczególnie skuteczna, jeśli naszym celem ma być znalezienie nowych Kontrahentów, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opartych na lojalności relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing bazuje w szczególności na publikowaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednostronny komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Nabywcy, który zechce pozostać z naszą spółką na zawsze. Oczywiście wiele zależy w tym momencie od naszej grupy docelowej. Treść powinna być przystosowana do jej upodobań, tradycji i co ponadto ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w przeróżnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, lecz znacznie większą wagę musimy przykładać do poziomu wydawanych przez nas treści. Jeśli Google uzna je za wartościowe, to wówczas zwielokrotni to nasze widoki na bycie wyżej w rezultatach wyszukiwania. Dopilnujmy, by treści były autorskie i niebanalne. Jak możemy wywnioskować z części tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w konkretnej dziedzinie, lub też jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, potrafi silnie wpłynąć na potencjalnych Nabywców. Przy wyborze influencera trzeba się kierować działką, w jakiej działamy. Jeśli chcemy reklamować sklep z odzieżą, w takiej sytuacji niezłym rozwiązaniem będzie zaangażowanie influencera, który pisze bloga na temat mody.

W odnalezieniu właściwego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, aby przed wynajęciem człowieka do lansowania Twojej marki, przejrzyście wskazać cele i przemyśleć jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Angaż influencera musi być częścią dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to temat rzeka. Wiele korzyści, ale także sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza strategia ma przynieść profity. Nasze działania winny być precyzyjnie uporządkowane, a potem bezustannie musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/