Jak otworzyć sklep internetowy – zaufaj ekspertom

Kupno domu, co trzeba wiedzieć?
Kupowanie domu – na co zwrócić uwagę?
Grudzień 27, 2017
Serwis klimatyzacji i wentylacji
Serwis klimatyzacji i wentylacji – wybierz właściwie
Styczeń 14, 2018

Ostatnie lata to nieustanny rozwój idei konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, wciąż i łakną mieć więcej i więcej. Niewiele świadczy o tym, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Zakupywanie wytwornych produktów to jedno, ale musimy także zapewnić sobie oprócz nich kosmetyki, coś do jedzenia – w skrócie – to, co jest nam konieczne do funkcjonowania. Lwia część ludzi sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i przez to, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Rozwiązaniem może być sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy spore grono takich osób, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Robią zakupy w supermarkecie dwa razy w miesiącu, by przyoszczędzić sobie regularnego wybywania po niezastąpione produkty. W XXI wieku część sklepów poszła krok dalej i oferują im przywiezienie produktów pod drzwi.

Przywołana kwestia dotyczy przede wszystkim ludzi zajętych, siedzących długo w biurze. Robi im się źle, gdy trzeba zrobić chociażby świąteczne zakupy. To właśnie oni ochoczo czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep online i masowo zamawiają souveniry dla rodziny. Tak więc – to oni będą naszą grupą odbiorców, jak zdążyliśmy się przekonać – dosyć sporą.

Znamy już pierwszoplanowy cel stworzenia e-sklepu, obecnie musimy rozpatrzyć jak on ma wyglądać. Nie możemy mieć wymagań z księżyca. Jeżeli sklep internetowy ma Wam określone zyski, wówczas zaczynamy od tak zwanej analizy SWOT. Rozpatrzenie mocnych i gorszych stron, perspektyw i niebezpieczeństw to całkowita podstawa. Obejmuje to kwestię tak naszego sklepu internetowego, jak i rywalizujących podmiotów. Musimy przeanalizować jakie statystyki osiągają, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie wyselekcjonowanie grupy , do której chcemy trafić. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Powołany przez Ciebie sklep internetowy może być dostosowany do Konsumenta wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród wielu kategorii produktów, lecz także przykładowo przekonywać do siebie w głównej mierze płeć piękną, z powodu licznej oferty kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Sumiennie rozpatrzcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Jest taka możliwość, że będziesz musiał na początek zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Należy pamiętać, że założenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, przymusowo należy zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy otworzyłeś firmę wcześniej, musisz wyłącznie nanieść zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Kolejna istotna składowa dotyczy produktów. Kiedy już ustalimy czy nastawiamy się na coś specjalistycznego, z ekskluzywnej działki, czy też produkty bardziej ogólne, wytwarzane na ogromną skalę, możemy się skupić na właściwym dobraniu dostawcy. Rzetelność, punktualność i wiarygodność, to winna być grupa cech, na jaką wypada zwrócić uwagę. Oczywiście czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Dostawca już wybrany? W kolejnym kroku trzeba zatroszczyć się o informacje dotyczące towarów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Wkraczamy właśnie w dziedzinę pozycjonowania. Nie możemy się oprzeć tylko na opisach producentów. Jeżeli chcemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to wtedy należy skierować uwagę na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – przejrzyste dla Kontrahentów, lecz także zoptymalizowane pod SEO, żeby dobrze nam znana wyszukiwarka Google traktowała te opisy jako unikalne. W przypadku skopiowanych treści – wyszukiwarka oceni nas negatywnie i nie osiągniemy satysfakcjonującej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Kiedy już to wszystko mamy – przyszła kolej na wprowadzenie konkretnych systemów płatności. Do popularnych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez dwóch zdań musimy także zapewnić Nabywcom zapłacenie przy odbiorze i z góry. Kluczową sprawą jest to, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– np. przy pomocy szyfrowania SSL. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Koncepcja jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy już biznes plan oraz właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Pora na sprawy techniczne.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. Niektórym wystarczy nawet darmowe oprogramowanie, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

Domena niekiedy jest dawana w parze z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie jest – wówczas będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W dziedzinie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – narzucają one nam multum restrykcji, co utrudni nam pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/