Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
Lipiec 12, 2017
Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni i sal zabaw – murale przyjazne dzieciom
Listopad 27, 2017

Od dłuższego czasu da się zauważyć, iż bez skutecznego propagowania strony internetowej, widoki na dobre wyniki naszej działalności są stosunkowo niewielkie. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało wielowymiarowy system, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Konsumentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Interesantów z Twojej okolicy, konieczne jest należyte wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo składników, które opiszemy w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z węższego kręgu, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące jest w stanie samodzielnie wybadać, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące podpowie nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania są jednoznaczne – ponad 95% Klientów poszukuje przede wszystkim spółek i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Trzeba uczynić co w naszej mocy, aby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% użytkowników telefonów nowej generacji i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, obligatoryjnie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Tak samo jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce istotną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty oraz pilnować, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pochylić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie ważne jest zrobienie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do zakładania wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest zbyt trudne, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i konkretnej wiedzy.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Konsumentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Powinniśmy wcielić się w rolę szukającego i rozważyć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Kolejno tworzymy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle w postaci nazwy firmy. Jeżeli już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dopracowaną grafikę oraz napisać opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli uda nam się wypracować sporą liczbę dobrych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów oraz wypracowanie wyższości nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/