Pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia stomatologiczna Toruń
Wrzesień 2, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna w budownictwie pasywnym
Wrzesień 15, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są dobrym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Poprzez mapy Google zdobywamy dostęp do namiarów firm z różnorodnych branży. W ten sposób użytkownik może bez przeszkód wyszukać sprzedawcę ciekawych produktów i usług. Aby pojawić się na liście firm w danej lokalizacji wystarczy uruchomić swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wszystkich oferowanych usług Google trzeba wyszukać funkcję Google Moja Firma i podążając za wskazówkami uruchomić profil. Każdy następny krok przybliża nas do stworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić najpotrzebniejsze dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz kontakt, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie dane wizytówka jest przygotowana do użytku. Warto jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka została całkowicie aktywna. Mając wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, aby była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi często kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie przede wszystkim na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na wyższy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność względem frazy kluczowej. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym lub zawarta na jej stronie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Funkcje udostępnione w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, jakie mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, adres i telefon  należy uzupełnić o kolejne tak samo przydatne dane, jakie wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do zapytania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki można wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie wizytówek Google). Obok tego warto dodać kategorie i podkategorie, jakie pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej zakres działań. Niezbędna jest także lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy należy dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto, województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest również pozyskanie atrybutów. Atrybuty są związane z informacjami o firmie. Na przykład wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking albo czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, ponieważ dodawane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Również opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, dlatego lepiej się o nie postarać i co istotne, zawsze na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść unikalny opis, produkty usługi i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, by opisać najistotniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z uwagi na to należy skoncentrować się nad tą częścią opisu. Ponadto dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również najpewniej przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste wstawianie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom ciekawych treści, jakie mogą zachęcić ich do przejścia do naszej strony WWW lub wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, jakim możemy przenosić do wybranej strony, np. podstrony z usługami lub innego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet do roku), może stać się częścią marketingu treści, w którym będziemy dostarczać klientom trochę interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki przenoszące wprost do wizytówki są całkiem istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, portalami blogami lub innymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, gdzie można umieścić odsyłacz. Obszerny profil linków da Google znak, że warto pokazać wizytówkę w czołówce pozycji, ponieważ odsyłają do niej odmienne interesujące strony. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/