Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
Maj 27, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
Lipiec 12, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy w różnych momentach. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, jeżeli idziemy na klubowe party, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje również home staging – czyli technika złożona z wszelkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, zazwyczaj będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, a więc powinno się zadziałać w taki sposób, by nasz dom prezentował się wspaniale. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, dlatego warto skontaktować się ze specjalistami od home stagingu. Ale spokojnie – wystartujmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

Lata 70-te, USA…

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka korporacji, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do kluczowej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas poszukiwała metod, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby drobiazgowo przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie niezbędne działania remontowe, uprzątnąć cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby nabywca był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana o wiele szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie potencjalnego nabywcy jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz zyskiwała uznanie ekspertów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a specjalizacja zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a z całą pewnością jest autorką cenionych tekstów z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i zagościł też w Wielkiej Brytanii, gdzie często mieszkańcy nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki show „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i przekonali się, że mogą sporo zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po starannym zadbaniu o mieszkanie

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. W dużej mierze dlatego, że nasi rodacy szukali na rynku pracy nowych możliwości i w efekcie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz zainicjowała dopracowany szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na wyzwania ewoluującej mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie są jedynie działania wpływające pozytywnie na urodę nieruchomości. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie pójście za podstawami idei marketingu, który opiera się – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która skupi na sobie uwagę potencjalnego nabywcy. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który jedynie może nakłonić potencjalnego Klienta do przejrzenia mieszkania. W dobie łatwego dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Należy pamiętać, że wykonanie odpowiednich zdjęć musi nastąpić już po dokładnym spreparowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Rozbudowanie modelu Schwarz

Pionierskie teorie Barbary Schwarz mówiły nam, iż dużo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak dużo osób nie pamięta o elementarnych rzeczach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być odór w mieszkaniu – bez wątpienia odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej wynająć ekspertów z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posiadłość prezentowała się właściwie.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl